Cabo Blanco

A beautiful place

Se Costa Rica på stinefp's reisekart.

Så mye å fortelle og så liten tid. Lite kort sammendrag!
Jobber som sagt på Cabo Blanco. Som er et natur reservat 15 min fra Montezuma. Det ligger så øde som det går ann føles det som. Ingen asfalt veier, ikke dekning på telefon, ikke gatelys, nada. Bare noen få hus, 30 min til nærmeste lille butikk. Kanskje to restauranter langt unna et sted. Men nå begynner jeg å venne meg til det. Bare nyte hver eneste dag og ta alt som det kommer. Glemme telefon og data og leve litt gammeldags. Arbeidsdagene er fra 8 til 4. Frokosten er 6.30 hver dag. Så nå begynner jeg å venne meg til å stå opp tidlig! :) Tingene vi gjør varierer, som at vi gikk til stranden her om dagen, og dagen etter satt jeg i infoen igjen. Det er litt kjedelig, men du har jo all verdens tid til å lese og slappe av. Igår skulle vi rake i skogen. Startet arb.dagen kl 8, men en og en halv times pause måtte man jo ha først ! ;) Raket en times tid før vi gikk til en "hemmelig plass" inne i skogen, der et tre hadde falt på et mystisk vis. Så var det lunsj med et par timers pause igjen, før vi raket litt på en klippe ved havet! Så ganske tranquilo. Men kjedelig at vi må jobbe helger. Skulle gjerne reist en annen plass litt og overnattet, med litt sivilisasjon. For nå er vi bare 4 igjen her, eller det kom en ny jente idag, så 5, men så drar en imorgen og en på torsdag og en på fredag, så vet ikke hva jeg skal gjøre videre, bli eller ikke. Men hvertfall, på kveldene har vi også gjort litt forskjellig. Her om dagen laget vi bål på stranden. Det var så koselig! Kati, Gonzalo, Bene og jeg. Vi som har vært her de siste dagene. Grillet marsmallows og kikket på stjernene, det er så mange fler stjerner her enn i Norge ser det ut som! :p Vakkert! Ble jo som vanlig sittende til seent, så hardt og komme opp neste dag, og da blir det også vanskelig med språket. Herregud å jeg er surrete. Begynner å snakke norsk med alle. Ingen skjønner noenting. Igår etter jobb dro vi ut i skogen når det var stengt, til den "hemmelige" plassen jeg snakket om tidligere. Grillet et termittnett for og få vekk moskitos. Ventet på mørket og gikk gjennom skogen i bekmørket! Etterpå la vi oss på en klippe og kikket på stjernene(igjen) før vi spiste middag, la oss ute på madrasser og så film, men alle sovnet. Idag har vi hatt fri og vært i fossefallet i montezuma, og som alt annet, kjempe fint! Har masse bilder som jeg skal prøve og legge ut imorgen! Så har vi blitt invadert i huset av 17, 70 år gamle italienere. De kom på fredag og drar imorgen igjen, takk Gud. Nå er det middag og fri dagen er snart over, men jobb er veldig greit det å :)