Manuel Antonio

Litt mer av det gode liv

Se Costa Rica på stinefp's reisekart.

Skrevet av stinefp 09:14 Arkivert i Costa Rica Kommentarer (0)

Manuel Antonio 3

Pura Vida!

Se Costa Rica på stinefp's reisekart.

Når jeg blogget tidligere måtte jeg logge av, så her kommer eenda litt til! :)

ÆÆÆ!!
Ble nesten drukna!
Så utrolig fint

På søndagen hadde jeg ikke mer strøm på kamera :( Men da var vi bare ved et basseng på hostelet. Orket ikke strand, sand og de innfødte i den byen der! Så slappa av der, på kvelden dro vi til Quepos, som er 15 min unna ca. Gikk ut og spiste og så dro meg og Martine på noe karneval greier? Men det var jo tivoli!!! :D Der tok vi rollercoaster og radiobiler. Var kjempe gøy! Å jeg tror vi var de to eneste gringosene der. herregud, som folk glodde. Men det var hvertfall utrolig god stemning! Inne i et stort telt var det live musikk, salsa!! Vi ble bydd opp til dans og begge danset, utrolig morsomt, men rytmen min var det dårligere med. etterpå var vi i et annet stort telt ved siden av, som det var mer "ungdomsmusikk". Men der var vi ikke lenge før vi dro hjem. Dagen etterpå var det tilbake til San Jose :)

JEG KLARER IKKE FÅ TIL Å LEGGE UT VIDEO!!! :( Beklager..

Skrevet av stinefp 05:44 Arkivert i Costa Rica Kommentarer (0)

Manuel Antonio

Welcome to paradise!

Se Costa Rica på stinefp's reisekart.

Denne helgen har vi vært i Manuel Antonio. Martine og Tonje fra Norge, Poppy fra England og Jacinta fra Australia også meg. Martine og Poppy dro på torsdag og vi tre andre på fredag. Etter en tre timers varm busstur fant vi oss et billig hostel med hjelp av en innfødt og kom oss på stranda! Det var så syykt deilig! Kjempe varmt og sol, med servering på stranda ;)

På kvelden var vi en hel gjeng ute og spiste, noen fra Sverige og Amerika var også med. Så etterpå gikk vi til stranden der det var et bål! :)

Neste dag!!

Nå orker jeg ikke mer, skal prøve å legge ut noen filmer imorgen, men det tar sååå lang tid :/
Mus i hus! Jeg legger meg før jeg blir spist opp!
God natt :)

Skrevet av stinefp 17:13 Arkivert i Costa Rica Kommentarer (3)

Buenos noches

Spanskkurs

overcast 20 °C
Se Costa Rica på stinefp's reisekart.

Takk for koselig kommentarer!! :)

Idag har jeg hatt 1. dag på spanskkurs. Det gikk jo sånn halveis bra. Startet med at jeg fikk en prøve og spansklæreren gikk ut av rommet.. Ææææ! Skjønte ingenting. Men rabla ned noe greier i vill gjetting. Spansklæreren sa et eller annet om muy bien? når hun kikket på prøven etterpå. så ikke vet jeg. Men holdt på i ca to timer etterpå. Det er kun en til en, heldigvis for meg. Men trur hun kanskje snakket noe om at det kanskje skulle komme noen til. Vi får se!

Middagen min på fredag med Sanna og Natasha. Mmm..
NOT!

Natasha og Sanna

The world is a book, and those who do not travel read only a page.
saint augustine of hippo

Rommet mitt

Samboeren min..

Jeg er en liten papegøye fra Costa Riiica! Synger hele dagen
Neida, den kan ikke synge. Men kvitre, den kan han!

Det får holde for idag, nå er det sikkert middag snart igjen. Forhåpentligvis ikke bønner og ris.. Ikveld blir det vel kanskje ut en tur og kikke. Det er jo tross alt San Valentin idag! :)

Hadeeem! :)

Skrevet av stinefp 13:58 Arkivert i Costa Rica Kommentarer (2)

Dag 3?

Kakkerlakker, rice and beans!

overcast 20 °C
Se Costa Rica på stinefp's reisekart.

Her kommer et kjedelig blogginnlegg uten bilder!

Har vel bare vaert her tre dager, men allikevel har det skjedd ganske mye foles det som. Var jo ute paa fredag, med svenske Sanna, New Zealand Natasha og Argentinern! Det ble veldig moro det, ikke saa mye dansing i og med at jeg var saa sliten og trott, men klokken ble allikevel fem for vi kom oss i seng! Sto opp igjen kl 10 for og reise til vertsfamilien min. Ble hentet av Maggie, som er "dattra" til verts moren min! Ingen av de snakker engelsk, men heldigvis har jeg forelopig norske snille Tone der i huset! Men hun reiser paa tirsdag. Men har allikevel en jente fra Amerika der, Casey. Saa etter jeg fikk pakket ut igaar, sov jeg noen timer. Saa dro jeg ut og fant en internett cafe,(her jeg er naa ogsaa) ble fulgt av Casey. Naar jeg skulle hjem igjen fant jeg jo selvfolgelig ikke veien.. Etter og ha vandret rundt i en time i haap om og finne riktig port maatte jeg gi opp det og prove og faa ringt til vertsfamilien og haape paa at verts mor skulle gi telefonen til enten Casey eller Tone. Det tok sin tid for hun skjonte at hun skulle gjore det. Men fikk endelig snakke med Tone. De kom og leitet og det tok ca tre kvarter saa var jeg i hus! Godt var det for da var det morkt, og man gaar ikke akkurat aleine rundt i San Jose om man ikke vil bli voldtatt eller drept. Neida, det er kanskje ikke saaa ille akkurat her jeg er. Men ingen vits og utfordre noenting!

Hjemme ventet nydelig middag, RIS OG BONNER! Tvinga i meg litt av det, men maatte gi opp halveis. Foles frekt og ikke spise opp, men gaar det ikke saa gaar det ikke bare.. Etter maten ble jeg med Tone ut paa en rockebar sammen med et Costa Ricansk par hun kjenner her fra for av. Det var hyggelig det, men ikke lett naar man ikke skjonner mange orda av spansk. Saa etter et par timer ordnet han ene en taxi for meg, saa dro jeg til backpacker hotellet istede og hang der sammen med Argentinern og noen andre folk! Koselig! Veldig kjekt og vaere der, folk fra hele verden. USA, Nederland, Frankrike osv osv.

Vaaknet klokken 8 av fuglene som bor i huset jeg bor i! De kvitrer dagen lang.. men sovnet litt saann halveis igjen, frem til Akla ringt meg klokken 9! :) Selvom jeg ikke har vaert her lenge er det veldig deilig aa snakke med de hjemme. Saa takk for det min skjonne! Og etter litt gossip prat var det paa tide og staa opp. Og der, rett ved siden av senga mi, laa en kakerlakk paa ryggen og sprella!!! :( Den har sikkert vaert i senga mi ogsaa har jeg dytta den ned saa den landa paa ryggen. Uff. Bare aa legge seg i senga og ikke kikke rundt seg og haape paa det beste!

Ris og bonner til frokost ogsaa! Mmmm.. Saa litt bananer og ananas til lunch, det var faktisk godt! Bananene og ananasen altsaa. Og naa sitter jeg her, klokken er ikke mer enn litt over 1, og nesten alt er stengt idag siden det er sondag. Kanskje jeg skal bli med Casey og treffe en venn av hun. We´ll see! Imorgen blir det spansk kurs :) Det blir bra og kunne snakke litt spansk siden nesten ingen snakker engelsk her..

Gratulerer med dagen Kristina skjonne! :) Og god morsdag verdens beste mamma!! <3

Hasta luego amigas!

Skrevet av stinefp 05:17 Arkivert i Costa Rica Kommentarer (1)

(Innlegg 6 - 10 av 13) « Side 1 [2] 3 »